- 18 września 2023 - Wsparcie osób dorosłych w podnoszeniu umiejętności podstawowych – rekomendacje i dobre praktyki- Rekomendacje – Wsparcie osób dorosłych 
- 5 sierpnia 2019 - Problemy językowe osób Głuchych w Polsce a poziom ich umiejętności podstawowych w zakresie rozumienia tekstu- Najprostszą definicją głuchoty jest brak możliwości odbierania bodźców akustycznych. Według dalszych definicji Głuchy to człowiek, któremu utrata lub znaczne upośledzenie analizatora słuchu uniemożliwia rozumienie mowy ludzkiej przez słuch i dla którego w pracy i wszelkich zadaniach życia słuch nie ma praktycznego znaczenia [za: Grzegorzewska M., Pedagogika specjalna]. W Polsce Głusi są zaliczani do kategorii osób […] 
- 26 czerwca 2019 - Czy polska wieś lubi się uczyć?!- W zgłębianiu informacji dotyczących poziomu umiejętności podstawowych mieszkańców polskiej wsi bardzo pomocne okazały się spotkania z osobami na co dzień pracującymi/ działającymi w środowiskach wiejskich. Waldemar Banach – Zastępca Dyrektora Lubelskiego Ośrodka Doradztwa Rolnictwa, w latach wcześniejszych Dyrektor Biura Lubelskiej Izby Rolniczej. – Jak ocenia pan umiejętności podstawowe mieszkańców wsi polskiej? Czy rolnicy lubią się […] 
- 21 czerwca 2019 - Czy społeczeństwu powinno zależeć na podnoszeniu kompetencji podstawowych jego członków? Spojrzenie przez pryzmat zdrowia- Żyjemy dłużej, mamy dostęp do licznych dobrodziejstw współczesności (kanalizacja, leki, internet i wiele, wiele innych), a przede wszystkim – darmową edukację od przedszkola do końca studiów. Wciąż jednak pojawiają się zarówno na poziomie poszczególnych państw, jak i globalnie nowe problemy, z którymi rządzący i my, członkowie społeczeństwa, musimy sobie radzić. Czasami można się spotkać ze […] 
- 21 czerwca 2019 - Jak nie zagubić się w gąszczu możliwości, czyli praktyczne wykorzystanie narzędzia MAPA KARIER- Jedną z dziedzin życia, w których szczególnie widać problemy wynikające z niskich umiejętności podstawowych, jest obszar zawodowy. Do oczywistych wyzwań wiążących się z czytaniem i rozumieniem tekstu czy liczeniem dochodzą wyzwania związane z funkcjonowaniem społecznym (komunikacja interpersonalna i umiejętność pracy w grupie) oraz ogólna orientacja na rynku pracy. W projekcie Szansa przyjęliśmy, że grupą docelową […] 

